pondělí 17. dubna 2023

The Abyss (Special Edition)

Těžko uvěřitelné hlavně je, že jeden z nejlepších filmů (nejen) ve svém žánru doteď (!) nevyšel na BD, natož na UHD a to ani v kinoverzi, natož ve speciální edici:-(. Totéž True Lies:-(. Každý rok čtu "zaručené" zprávy o tom, že letos/napřesrok to už fakt jakože vážně dopadne, Cameron potvrdil release a bla bla bla a pokaždé je z toho tak akorát smolík. A čím více času plyne a placky se dostávají více a více na okraj zájmu (nemluvě o tom, že Disney na pohrobky Foxe totálně kašle), tím menší šance je, že se tak někdy skutečně stane.

Jako jo, dobrý - T1 a T2, Aliens, Titanic a Avatar jsou samozřejmě etalony, stavební kameny žánru, Cameronova výkladní skříň, rodinné stříbro katalogů studií, atd. a chápu, že kvůli tomu vycházejí pořád dokola a neřekl bych ani popel, kdyby Abyss a True Lies byly nějaké zaprášené béčka nebo braky jako druhá Piraňa, ale ignorovat tyhle naprosté klasiky 80s a 90s jen proto, že v rámci Cameronovy filmografie pro někoho (pro mě rozhodně ne) stojí trochu v pozadí? Tohle si oba filmy a hlavně fanoušci placek fakt nezasloužili. Tvl, vždyť BD release nakonec dostala i ta příšerná dvojka Piraní:-(.

No nic, Abyss samozřejmě neskutečná pecka, kterou si dám kdykoliv znova a funguje stále dokonale:-).


Fuck yes, nebe je modré, voda je mokrá, ženské mají tajemství a Abyss s True Lies příští rok v březnu konečně čeká UHD a BD release (a Aliens, taky konečně, dostanou UHD):-).  Oboje je od Foxu, tak usilovně doufám, že idioti v Disney v tomhle případě zapomenou na svou dementní politiku "ČR rovná se specifický trh, takže 4K smolík:-(" a vydají to i u nás.


Já to mám podobně s Titanicem (v těch vymazlených vícediskových edicích jsem ho vždy nějak propásl), takže beru i ten a asi i oba Avatary. T2 od FA mám (všechny edice:-)) a za mě to ujde. "Objektivně" to asi není žádný zázrak (4K release schytal dost kritiky při vydání za špatný master - zvuk fajn, obraz nic moc), ale já vyrůstal na pirátských vhs v 90s, takže práh bolesti mám nastaven dost nízko:-). Já hlavně doufám, že FA po sběratelce k Alienovi teď konečně vydá sběratelku k Aliens, která stála právě na tom, že nebyl k dispozici 4K release.


Fajn, že se 4K remasteru dočkala rovnou Special Edition verze filmu, která tenhle trochu neprávem upozaděný majstrštyk posouvá ještě na vyšší úroveň:+. To byla doteď velká (a trochu nepochopitelná) vada cameronovských 4K remasterovaných vydání (T2, Avatar), nebo obnovených premiér (Aliens, T2 3D), že se nedostalo na dostupné (a ve všech případech parádní) prodloužené verze, ale pouze na kinosestřihy. Doufám, že v případě Aliens (u kterých je DC verze ještě podstatnější) to bude stejné.