čtvrtek 21. dubna 2022

Hans Zimmer Live 2022 Prague 10/10

Naprostá pecka a úžasný zážitek po 5 letech vidět Zimmera opět na živo v čele jeho početného bandu a doprovázeného spektakulární světelnou show (i když playlist v 2017 se mi zdál ještě malinko lepší a k tomu letos, bohužel, chyběly sbory v pozadí). Zimmerovy "kecací pasáže", kterými prokládal tematické bloky, mi nijak nevadily a vnímal jsem je tak, že ačkoliv měli hudebníci uprostřed show přestávku, měli takto prostor si mezi jednotlivými hudebními kusy trochu odpočinout. Kromě toho to byl od Zimmera fajn způsob, jak navázat kontakt s publikem a ukázat, že je nejen vynikající umělec, ale i sympatický člověk, zkrátka opravdová osobnost:-).

Stran odehraného playlistu zaznělo téměř vše podstatné. Osvědčené pecky typu Gladiator, Pirates Of The Caribbean, The Dark Knight, Interstellar nebo Inception samozřejmě nechyběly a velkou radost mi způsobilo zařazení Dune a No Time To Die (přestože bych v rámci bondovky ještě více ocenil geniální Final Ascent), jelikož jsem doufal, že s opakovaným odkladem tour to Zimmer udělá (přece jenom za Dune obdržel Oscara a v případě No Time To Die dostal Oscara alespoň titulní song:-)) a naštěstí nezklamal, plus při jeho kytarovém sólu v publiku během The Dark Knight jsem zažil naprostý "nerdgasm" (seděl jsem od něj ani ne 2 metry daleko:-)). 

Jak jsem zmínil výše, playlist u předchozí show byl z mého pohledu ještě vydařenější a nějaký konkrétní soundtrack, který nezazněl a zazním mohl/měl by si uměl představit každý fanoušek filmové hudby, ale jednoduše nejde vyhovět úplně všem a už tak dlouhá show by byla ještě (mnohem) delší, že. Co nakonec zaznělo bylo skvělé od začátku až do konce jak provedením, tak nasazením všech přítomných účastníků a to je to nejdůležitější. Snad je jen trochu škoda, že Zimmera u nás opět jako vedoucí zpěvačka nedoprovodila Czarina Russell, ale jinak šlo celkově o zážitek z kategorie "numero uno" (posílený mohutným nákupem souvisejícího merchu v zákulisí po skončení show:-)) a doufám, že se zde Zimmer zdaleka neukázal naposled:-). Snad to bude dříve, než opět za dlouhých 5 let.

P.S. Černý puntík, který se netýká Zimmerovy produkce, putuje nepřekvapivě domácím organizátorům, kteří totálně nezvládli logistiku a navigaci návštěvnických mas do haly, čehož výsledkem byly některé brány poloprázdné a jiné totálně obležené davem, tudíž se někteří diváci pravděpodobně dostali do hlediště až po začátku show (naštěstí jsem nebyl takto postižen, ale v opačném případě si dovedu představit, jak moc by mě to naštvalo). 

GLADIATOR - Duduk of the North/The Battle/Earth/Honor Him/Now We Are Free

PIRATES OF THE CARIBBEAN - J. Sparrow/D. Jones/At Wit's End/He's a Pirate

THE DARK KNIGHT - I'm Not a Hero/Like a Dog Chasing Cars/Why So Serious?

DUNE - Paul's Dream

INTERSTELLAR - Dust/Coward/Stay/Detach

NO TIME TO DIE - Gun Barrel/Cuba Chase/Back to MI6

INCEPTION - Time

FINALE - Thank you/Standing ovation