pátek 21. dubna 2023

Godzilla X Kong: The New Empire

Jako teaser, jehož hlavním účelem je připomenout publiku, že tahle IP kupodivu stále ještě existuje a chystá se nový film, který bude úplně stejný jako všechny před ním (snad s výjimkou Edwardsovy jedničky), to vcelku funguje. Vyhlížet to sice nebudu, protože od toho nečekám žádný zázrak (zase se budou cpát do popředí otravné lidské postavy, namísto toho, aby si celý film jen dávaly monstra pořádně do těla, zase se objeví übermonstrum, které bylo doteď ukryto v hlubinách země/oceánu/whatever, zase bude úplně nejsilnější ze všech, atd.), ale pokud budou trikové orgie na slušné úrovni a bude to mít pod dvě hodiny, dám tomu šanci. Jednou za čas podobná výplachovka neuškodí:-).


Jako ani předchozí filmy nebyly nic jiného než popcornové - a v mnoha scénách na férovku tupé - výplachovky (nějaké vyšší ambice měla snad jen Edwardsova jednička a ani tam to žádným extra zázrakem nedopadlo), které všechny do jednoho trpěly stejným syndromem jako bayformers ("pokud chceš monstra a destrukci, musíš přetrpět lidi a plkání"), takže fakt, že WB jde v novém filmu pořád stejným směrem žádné překvapení není, ale tvl, ta míra přiznané lobotomie, kterou lze ještě akceptovat, má taky své meze. 

Co ta přeskinovaná Godzilla? To je pořád ta samá Godzilla s růžovým přelivem (proč?), nebo nějaká nová verze? Co ten baby Kong? To jako budou zkoušet hrát divákům na city s dojemným/humorným sbližováním s Kongem? (Na rozdíl od Baby Yody tohle jako hračkářský hit příští sezónu asi neskončí.) Ale hlavně, proč to celé v traileru vypadá tak nudně a odbytě? Minule jsem kino nestihl a film zkonzumoval až na streamu, tady to asi udělám stejně, ale tentokrát záměrně.


Ach jo, chápu, že se tady jen pokračuje v nastoleném trendu s klasickým sequelovým syndromem "všeho digibordelu víc" a ani předchozí filmy nebyly žádná veledíla (včetně Edwardsovy jedničky), ale po Minus One v rámci téhle značky znovu koukat jen na hromadu vygenerovaných pixelů v čele s růžovou Godzillou, Kongem s hi-tech bucharem a "roztomiloušem" Baby Yodou Kongem bez náznaku jakékoliv snahy o nějakou kreativitu stran postav, příběhu, emocí, atmosféry, atd. je jako se po Nolanově TDK trilogii vracet zpět k Schumacherovu Batmanovi & Robinovi. Stejný hrdina, který dělá stejné věci, ale zcela jiné spektrum diváckých zážitků (bolest, stud, apatie, mikrospánek):-).