neděle 5. února 2023

Armour Of God

Přiznám se, že já mám o malinký kousek raději dvojku (když to má být ta správná dobrodružná jízda s hledáním nějakého artefaktu/pokladu ve stylu jistého nejmenovaného profesora, který se nezastaví před ničím (pokud to nejsou zrovna hadi:-)), tak tam prostě musí být nacisti a jejich tajná základna, no:-)), ale bez jedničky by možná žádná dvojka vůbec nebyla a kromě toho jednak jestli něco z té nemalé záplavy napodobitelů, která se vyrojila po premiéře Spielbergovy/Lucasovy klasiky, stojí opravdu za to, tak rozhodně tady tenhle dvoudílný příspěvek z HK (trojka se samozřejmě nepočítá a fakt, že jsem stran "jediné správné" HK produkce striktní fundamentalista, pro kterého končí kalendář rokem 1997, s tím nemá vůbec nic společného:-)) a jednak oba díly spadají, alespoň za mně, mezi top pětku nejlepších mistrových kusů vůbec (nebo minimálně z té pozdější fáze kariéry, kde se "pan tělo z gumy" přeorientoval z historických filmů na ty ze současnosti) a patří tak k povinnému filmovému vzdělání všech fanoušků akčního žánru, takže i stran jedničky jde o zcela zasloužený zápis do filmové historie.

Jinak všechny mistrovy nezbytnosti (zběsilé tempo, šílené akční kousky, specifický humor a potenciálně smrtelné nehody při kaskadérských hrátkách, k tomu exotické lokace a sympatický doprovod v podobě slabšího pohlaví) jsou tady samozřejmě přítomny v míře větší než nadměrné, tudíž slovy klasika je všechno tak jak má být:-). Při sledování všech mistrových filmů jsem vždycky přemýšlel nad tím, co ve svých nejlepších letech mohl divákům předvést, kdyby měl na své filmy stejné prachy jako měli lidi v Hollywoodu a současně si nad filmy udržel tvůrčí kontrolu jakou měl v HK, když v takových skromných podmínkách (mnohdy skoro nebo doslova "na koleně") dokázal produkovat takové pecky a tenhle film (spolu s pokračováním) mi to pokaždé připomene.