sobota 12. března 2022

West Side Story 6/10

Z traileru jsem měl dojem, že půjde o druhý In the Heights (a není to z mé strany kompliment) a z filmu si nakonec odnáším stejné pocity jako z In the Heights, takže Golemův efekt, očividně, funguje:-).

V podstatě tady není nic, co by nešlo pochválit. Řemeslné kvality si Spielberg dokáže, tak jako obvykle, pohlídat na jedničku. Od výpravy, přes kostýmy a taneční/hudební choreografii až po kameru (Kamiński, no:-)) je to špičková práce. Jak casting, tj. typové obsazení, tak samotní herci skvělí a to včetně Elgorta (v Baby Driverovi mně vůbec nepřesvědčil, tady to téměř vypadá, že má roli šitou na tělo) a především Zegler (na debut opravdu respekt:-)).

Nicméně...příběh je plně stejný, dějové a časové zasazení je úplně stejné, hudební čísla jsou sice v jiném, modernějším, aranžmá (což je jedna z mála věcí, u kterých se Spielberg uchýlil k nějakému upgradu), ale jinak stejné, titulním postavám jsem romanci vůbec nevěřil, chemii mezi sebou nemají v podstatě žádnou a k tomu wtf scény typu "vyspím se s ním obratem poté, co mi zabil bratra, protože láska" (Wiseovu verzi si až do takového detailu nepamatuji, tak je možné, že zrovna tohle jde na vrub jeho adaptaci, nebo možná už divadelnímu originálu, ale wtf je to úplně stejně, ať už s tím jako první přišel kdokoliv).

Je fajn, že si Spielberg konečně splnil svůj sen (člověk se až diví, že mu to od tanečních čísel v 1941 a druhém Indym trvalo tak dlouho:-)), ale emočně mně to vůbec nestrhlo, nedočkal jsem se, bohužel, vůbec ničeho, co jsem předem nečekal a film, díky mizivé tvůrčí invenci, skutečně vypadá (a to nejen vybledlou paletou barev, ale celkovým podáním), jako by se do současnosti propadl odkudsi z 60s (přičemž mizerný BO výsledek je z tohoto pohledu naprosto pochopitelný, dnešní publikum je prostě úplně někde jinde). Kéž by si Spielberg vybral pro svůj muzikál původní příběh nebo dosud ve filmu nezadaptovanou látku (Broadway jich musí být plná) a "neztrácel čas" něčím, co už tady bylo a ani nemá snahu to výrazným způsobem posunout někam dál nebo jinam.