sobota 19. února 2022

Clean 4/10

No, takže You Were Never Really Here verze dva nula. Hobo hitman check. Traumatická minulost check. Ochrana dítěte check. Oscarový herec v hlavní roli check. Krátká stopáž check. Low budget check.

Celý film jsem měl pocit, že sleduji adaptaci nějaké osmisetstránkové knihy, kterou někdo nepochopitelně zkondenzoval do devadesáti minut a proto v ní chybí podstatné části děje, které by daly jak postavám, tak filmu jako takovému, hlubší smysl. 

Psychologie postav moc nefunguje, přestřelená expozice, ve které se hodinu opakuje ten samý syžet dokola (odvoz odpadu, prodej veteše, terapeutický kroužek, klábosení s holkou, flashbacky) než dojde na první akci, náhlé zkraty v chování postav (Holka se začne bratříčkovat s gangem kvůli přehnané Brodyho reakci? Tatík chodí kvůli synátorovi do kostela a následně jej nechá trpět v bolestech? Synátor vystřílí celý zásobník na očividně již mrtvého tatíka, namísto Brodyho?), samotná akce je sice brutální, ale dost mizerně natočená (fakt, že v hlavní "roli" hraje kladivo nebo hasák, mně už dlouho sám o sobě do kolen fakt nepošle) a celé finální zúčtování klasicky low budget ve tmě, jak jinak. Potěšila akorát Ash/Rambo/Matrix zbrojní montáž, snaživý Brody a milosrdná stopáž, což je dost málo.

Tyhle psycho dramata lomeno wannabe artovky s osamocenými ostrůvky (o to více explicitní) akce, které zpopularizoval stále nedostižný Drive, prostě nejsou nic pro mně. Na artovku je v nich zbytečně moc přepálené akce, na akční béčko zbytečně moc nudného artu.