úterý 18. ledna 2022

The Godfather

Knihu jsem četl v tom správném formativním věku před tím, než jsem viděl film a paradoxně hlavně proto, že jsem věděl, že podle ní natočili film, který je považován za absolutní klasiku a chtěl jsem ten příběh poznat alespoň takhle, protože k filmu jsem se tehdy nedostal:-).

Už nevím, zda jsem jej pak viděl poprvé v tv nebo na videu, ale dodnes si pamatuji, jak jsem byl zklamán (až lehce naštván), kolik děje z knihy Coppola a Puzo ve filmu vypustili a pátral jsem po tom, zda jsem náhodou neviděl nějakou barbarsky sestříhanou verzi, protože cenzura, mezinárodní sestřih, východní trh, nebo kdoví co:-).

Po zjištění jak se věci mají, jsem usoudil, že už tak dlouhý film (k mé lítosti) asi nechtělo studio, popř. oba pánové, ještě více natahovat. Tato odvážná teorie padla v okamžiku, kdy jsem poprvé viděl dvojku, která je ještě o zhruba půl hodiny delší:-).