neděle 30. ledna 2022

Ronin

Jeden z pár filmů, který jsem ve své době z dnes už nepochopitelných důvodů v kině dobrovolně minul (zato jsem byl na takových zásadních peckách jako měsíc před tím Psycho nebo ten samý měsíc The Siege, idiot, no:-)) a mrzí mě to dodnes. Ty first person záběry z nárazníků aut musely být na velkém plátně úplný luxus. 

Jinak co víc dodat - naprosto prvotřídní casting (včetně rovnou trojice bývalých bondovských záporáků:)), přičemž je velká škoda, že se De Niro s Renem ještě někde nepotkali, měli spolu skvělou chemii, plus parádní rolička pro Třísku (škoda, že si v některém z dabingů nestřihl sám sebe) a tehdy vcelku netradiční "přežití" Beana (na což v kině imho sázel v té době asi málokdo:-)), samozřejmě úžasně zrealizované honičky (podobně vychytané v té době snad byly jen v Taxi) a akce obecně, sofistikovaně vychytralá zápletka (na jejíž komplikovanost si kupodivu nikdo nestěžoval - na rozdíl od první M:I, která na tom byla dost podobně) a vedle Pulp Fiction asi jediný film s doslova přiznaným MacGuffinem, ve kterém mě tenhle, jinak značně lazy writing, prvek nejen že nevadí (zdravím trojku M:I:-)), ale dokonce mě i baví (aneb není důležitý cíl, ale cesta k němu).

Mám trochu pocit, že s odstupem let Ronin, ve srovnání s jinými žánrovými klasikami z 90s (třeba Heat), malinko zapadl a nemá takový ikonický status, ale minimálně pro mně jde o skvělou pecku za plnou palbu a je proto jen a jen dobře, že se tahle adrenalinová jízda od začátku do konce připomněla a možná někoho z dosud nepolíbených i nalákala na její zhlédnutí:-).